Fact (US magazine)

For the contemporary British music publication, see Fact (UK magazine).
Editor Ralph Ginzburg
Frequency Quarterly
Year founded 1964
Final issue 1967
Country USA
Language English
ISSN 0429-9825
OCLC number 1568723

Fact Magazine was an American publication that commented on controversial topics.


Edited by Ralph Ginzburg and Warren Boroson, the magazine was notable for having been sued by Barry Goldwater over a 1964 issue entitled "The Unconscious of a Conservative: A special Issue on the Mind of Barry Goldwater". In Goldwater v. Ginzburg, a federal jury awarded Goldwater $1 in compensatory damages and $75,000 in punitive damages, to punish Ginzburg and the magazine for being reckless. The American Psychiatric Association then issued the Goldwater rule reaffirming medical privacy and forbidding commenting on a patient whom the individual psychiatrist has not personally examined.[1]

The United States Court of Appeals affirmed the award and the Supreme Court denied a petition for certiorari (review); Justices Black and Justice Douglas joined a dissenting opinion, rather unusual at the time (1970) on orders denying "cert."


Further reading

This article is issued from Wikipedia - version of the 9/7/2016. The text is available under the Creative Commons Attribution/Share Alike but additional terms may apply for the media files.